Od chvÃle, kdy se poÄÃtaÄe dostaly na veÅ™ejnost, do doby, než je mÄ›la v podstatÄ› téměř každá domácnost, moc Äasu neuplynulo. Nenà tedy divu, že se stejnÄ› rychle rozvÃjely i programy, které byly použÃvány. A mimo jiné zde také ty pro dÄ›ti. JistÄ›, existovaly i klasické poÄÃtaÄové hry, ovÅ¡em samostatným žánrem byly takzvané výukové hry, které byly v jednu dobu mezi rodiÄi pomÄ›rnÄ› oblÃbené.
Â
Â
Obvykle se sestávaly z jednoduchého pohádkového dobrodružstvÃ, kde se plnily různé úkoly, aby bylo možné postoupit dál. Ty vÅ¡ak mÄ›ly podobu napÅ™Ãklad jednoduchých poÄetnÃch pÅ™Ãkladů, pÅ™iÅ™azovánà správných barev a podobnÄ›. Jejich cÃlem bylo, aby se dÄ›ti zábavnou formou nauÄily základnÃm dovednostem. Je vÅ¡ak jasné, že kvůli svému jednoduchému dÄ›ji i úkolům byly tyto urÄeny pro ty menÅ¡Ã hráÄe, obvykle ve vÄ›ku okolo pÄ›ti let. Otázkou ovÅ¡em je, zda z nich skuteÄnÄ› benefitovaly tak, jak to jejich tvůrci zamýšleli.
Â
Je totiž potÅ™eba Å™Ãci, že tento typ poÄÃtaÄových her se pÅ™ÃliÅ¡ neuchytil, a nestal se ani populárnÃm. Dokonce ani takto malým dÄ›tem totiž nepÅ™ipadaly dostateÄnÄ› zábavné, zvláštÄ› když mÄ›ly i mnoho jiných možnostÃ. Koneckonců poÄÃtaÄových her bylo mnoho, a leckteré z nich hrály právÄ› i takto malé dÄ›ti. Nenà tedy divu, že tÄ›mto výukovým nevÄ›novaly pÅ™ÃliÅ¡nou pozornost.
Â
Â
SamozÅ™ejmÄ› to neznamená, že by zmizely úplnÄ›. Najdeme je i dnes, vÄ›tÅ¡inou jako volnÄ› hratelné na internetu. Nemajà vÅ¡ak pÅ™ÃliÅ¡ velkou popularitu, a to jak mezi dÄ›tmi, tak ani mezi rodiÄi. Ti totiž brzy pochopili, že tento typ her jejich potomka nezabavÃ, a uÄebnà efekt také nenà ani zdaleka takový, jak si původnÄ› pÅ™edstavovali.
Â
Ano, je možné se uÄit pomocà her – to byl koneckonců také jejich původnà úÄel. AvÅ¡ak je potÅ™eba si uvÄ›domit, že hra má být v prvnà řadÄ› zábava, a ono uÄenà musà probÃhat pÅ™irozenÄ›. Obojà u tÄ›chto výukových her chybÃ. A to je Å¡koda, neboÅ¥ by dÄ›tem mohly hodnÄ› pomoci.