Asi nenà tÅ™eba Å™Ãkat, že Å™idiÄi automobilů nemajà jezdce na motorkách pÅ™ÃliÅ¡ rádi. A aÅ¥ už je tento pocit oprávnÄ›ný Äi nikoliv, je potÅ™eba Å™Ãci, že si za to majitelé motorek ÄásteÄnÄ› mohou sami. Mnohdy totiž dÄ›lajà chyby, které nejenže znepÅ™Ãjemňujà život ostatnÃm úÄastnÃkům provozu, ale mohou je také stát život. MÄ›li bychom se tedy podÃvat na ty nejÄastÄ›jÅ¡Ã a zjistit, zda a jak lze s nimi bojovat.
Â
Ty nejÄastÄ›jÅ¡Ã dÄ›lajà bÄ›hem pÅ™edjÞdÄ›nÃ. Jelikož jsou motorky mnohem menÅ¡Ã než osobnà automobily, vejdou se i do mÃst, kam by se auto neveÅ¡lo. Toho jejich Å™idiÄi využÃvajà mnohdy ke snadnÄ›jÅ¡Ãmu pÅ™edjÞdÄ›nÃ. Na tom samozÅ™ejmÄ› nenà nic Å¡patného, pokud pÅ™i tom dodržujà pravidla silniÄnÃho provozu. ÄŒasto se ovÅ¡em stává, že tomu tak nenÃ.
Â
Â
PrvnÃm neÅ¡varem je „proplétánÓ se mezi auty, napÅ™Ãklad v dopravnà špiÄce. Nejeden Å™idiÄ se může leknout, když se vedle nÄ›j objevà motorka. NavÃc nikdy nemůžete vÄ›dÄ›t, jak se ostatnà úÄastnÃci provozu zachovajÃ. Proto je i pro Å™idiÄe motorek dobré pÅ™edjÞdÄ›t pouze tehdy, pokud to situace skuteÄnÄ› dovolÃ, tedy za pÅ™edpokladu, že by mohl pÅ™edjÞdÄ›t i klasický vůz.
Â
Dále je to pÅ™edjÞdÄ›nà pÅ™es plnou Äáru. I zde je využÃváno rychlosti a malé velikosti motorek. Ta totiž nezajede do sousednÃho pruhu tak daleko jako auto, a navÃc je celý proces rychlejÅ¡Ã. To vede celou Å™adu Å™idiÄů k tomu, aby nerespektovali dopravnà znaÄenÃ, jako je napÅ™Ãklad plná Äára. O tom, že to nenà dobrý nápad, se jich pÅ™esvÄ›dÄilo již mnoho.
Â
Â
S tÃm vÅ¡Ãm souvisà také jÃzda vysokou rychlostÃ. Ano, je pochopitelné, že motorkáři rádi cÃtà vÃtr a chtÄ›jà ze svých strojů dostat co nejvÃc. Proto Äasto pÅ™ekraÄujà maximálnà povolenou rychlost, aniž by si uvÄ›domili, že je zavedena z nÄ›jakého důvodu. Bohužel si vÄ›tÅ¡ina z nich neuvÄ›domuje ani to, že nehoda na motorce, zvláštÄ› ve vysoké rychlosti, má Äasto mnohem horÅ¡Ã následky než ta v osobnÃm autÄ›. A na to bychom mÄ›li myslet. Koneckonců, chceme se ze své jÃzdy vrátit domů.